Leren om te verbeteren

Als we de stip aan de horizon willen ontdekken, zullen we eerst jouw wereld en de behoeften van verschillende doelgroepen in kaart moeten brengen. Dat vraagt om onderzoek. In de eerste fase zoeken we een probleem (van mensen) om op te lossen. Hoe groter de pijn, des te groter de kans op succes met jouw oplossing.

Figuur 1: het iteratief proces

Bovenstaand figuur geeft een zogenaamd iteratief proces weer. We zetten steeds weer twee stappen vooruit en één stap achteruit. Snel schakelen. We willen zo snel mogelijk ontdekken of we het probleem goed op het netvlies hebben èn of onze oplossing werkt.

Het totale proces knippen we op in 3 verschillende fasen. We beginnen met de inspiratiefase waarin wij ons verdiepen in jouw wereld en laten inspireren middels online research, interviews met klanten en experts, een klantreis, leren van de concurrent (optioneel), etc. In deze fase worden verschillende problemen van jouw doelgroep zichtbaar.

De volgende fase is de ideatiefase waarin we zo veel mogelijk oplossingen bedenken voor het gesignaleerde probleem. Als laatste volgt de implementatiefase waarin we low budget experimenteren met onze oplossing en deze fijnslijpen. 

Doel van dit traject is om uiteindelijk de potentie van één idee te ontdekken, waarbij we het risico op hoge kosten beperken. De potentie van een idee ontdekken we door de tekentafel zo snel mogelijk te verlaten door steeds op kleine schaal te testen, te experimenteren en prototypes te maken. Gaat er iets fout? Prima, daar leren we van. Op naar het volgende experiment. 

Iedere maand sparren we, afhankelijk van de abonnement, één of meerdere keren met onze opdrachtgever. Wij presenteren wat we hebben gedaan en ontdekt. Jij vindt daar iets van. Samen bepalen we de koers, waarna wij weer aan de slag gaan. Alle bevindingen worden vastgelegd in ons online logboek 'Columbus'. Zo blijf jij op de hoogte van de bevindingen en vorderingen.

Wat klanten over ons zeggen

  • “Dat gat in de markt had ik als specialist nog niet gezien.” Paul van Vliet Keukenstudio Paul
  • "Arno leefde zich snel in ons bedrijf en het vraagstuk in. Ik was blij verrast over zijn aanpak. Ideeën en oplossingen kwamen uit hoeken waar wij ze zelf nooit zouden zoeken." Oscar van Buijtene OBS Groep
  • “Door Arno ben ik veel meer nieuwe mogelijkheden gaan zien voor mijn bedrijf.” Marjolein de Hoog Zorgkwekerij Bloei