Leren om te verbeteren

Als we de stip aan de horizon willen ontdekken, zullen we eerst jouw wereld en de behoeften van verschillende doelgroepen in kaart moeten brengen. Dat vraagt om onderzoek. In de eerste fase zoeken we een probleem (van mensen) om op te lossen. Hoe groter de pijn, des te groter de kans op succes met jouw oplossing.

Figuur 1: het iteratief proces

Bovenstaand figuur geeft een zogenaamd iteratief proces weer. We zetten steeds weer twee stappen vooruit en één stap achteruit. Snel schakelen. We willen zo snel mogelijk ontdekken of we het probleem goed op het netvlies hebben èn of onze oplossing werkt.

Het totale proces knippen we op in 3 verschillende fasen. We beginnen met de inspiratiefase waarin wij ons verdiepen in jouw wereld en laten inspireren middels online research, interviews met klanten en experts, een klantreis, leren van de concurrent (optioneel), etc. In deze fase worden verschillende problemen van jouw doelgroep zichtbaar.

De volgende fase is de ideatiefase waarin we zo veel mogelijk oplossingen bedenken voor het gesignaleerde probleem. Als laatste volgt de implementatiefase waarin we low budget experimenteren met onze oplossing en deze fijnslijpen. 

Doel van dit traject (2 á 3 maanden) is om uiteindelijk de potentie van één idee te ontdekken, waarbij we het risico op hoge kosten beperken. De potentie van een idee ontdekken we door de tekentafel zo snel mogelijk te verlaten door steeds op kleine schaal te testen, te experimenteren en prototypes te maken. Gaat er iets fout? Mooi, daar leren we van. Op naar het volgende experiment of de verdieping. 

Om de 2 á 3 weken sparren we met onze opdrachtgever. Wij presenteren wat we heb gedaan en ontdekt. Jij vindt daar iets van. Samen bepalen we de koers, waarna wij weer aan de slag gaan. Alle bevindingen worden vastgelegd in onze online logboek 'Columbus'. Zo blijf jij op de hoogte van de bevindingen en vorderingen.

Wat doet Friskijkers voor jou?

Heb je een concreet probleem, zelf een idee bedacht of zoek je juist een goed idee? In eerste instantie gaat Friskijkers op onderzoek. Hoe ziet de wereld van jouw doelgroep er uit? Wat zijn hun wensen? Waar zit de pijn? Zolang je de mens centraal zet, past de oplossing altijd. Dat noemen we met een mooi Nederlands woord human centered design.

 

Los mijn probleem op

Heb je een urgent probleem? Wil je dat mensen iets wel of niet meer gaan doen en hebben andere specialisten zich er reeds op stukgebeten? Tijd voor Friskijkers. Wij zien wat anderen niet zien en juist dat zou je probleem wel eens kunnen verhelpen.

Test mijn idee

Je hebt een idee. Maar hoe wek je dat nu tot leven zonder het risico tienduizenden euro’s te verspillen? Friskijkers valideert jouw oplossing en experimenteert om het te verbeteren. Stap voor stap ontdekken we de ideale oplossing.

Vind een gat in de markt

Je weet dat jouw wereld razendsnel verandert. Ook weet je dat je moet schakelen. Welk idee zorgt er voor dat jouw bedrijf ook over 5 jaar nog succesvol is? Maar de waan van de dag is steeds weer spelbreker. Friskijkers onderzoekt, test en realiseert.


Neem contact met ons op >

Waarom Friskijkers invliegen?

  • Eén goed uitgewerkte en geteste oplossing
  • Een voorsprong op de concurrentie
  • Inzicht in de wensen en behoeften van je (potentiële) klanten
  • Een bijzonder verhaal (marketingwaarde)
  • Tijdsbesparing (Friskijkers doet het meeste werk)
  • Frisse blik op jouw organisatie en wereld
  • Inzicht in (de problemen in) jouw wereld
  • Aandacht voor jouw vraagstuk
  • Nieuwe perspectieven
  • Verschillende oplossing(srichting)en; groot en klein
  • Inzicht in de ideeën en behoeften van je medewerkers
  • Focus op verbeteren van je dienstverlening